FAQ

Hoe maak ik een afspraak in de winkel?

Je kan makkelijk online een afspraak inplannen in onze winkel.
Maak voor je afspraak in de winkel eerst online een lijst aan. Dit doe je in enkele klikken. Je ontvangt dat meteen je lijstcode en deze vul je in bij het plannen van je afspraak. Maak hier je afspraak.

Op donderdag is de winkel steeds open tot 20 uur. Je kan op die dag dus steeds een afspraak inplannen tot 18:30 uur. Hiervoor mag je steeds even contact opnemen met ons & dan plannen we dit graag samen met jou in!

 

Wanneer wordt mijn pakketje verzonden?

We verzenden je pakje binnen 1 à 2 werkdagen. Je ontvangt een verzendbevestiging van ons als je pakje is vertrokken.

 

Weet ik op voorhand wanneer mijn pakje geleverd zal worden?

DPD informeert je altijd op voorhand over de dag van levering van je pakket. Komt die dag niet uit? Geen probleem, tot op 1 uur voor de levering kan je nog wijzigingen uitvoeren! Je kan het moment en het adres van levering laten wijzigen en je pakket:

  • Laten leveren in een Pickup Parcelshop in de buurt
  • Laten leveren op een andere dag
  • Laten leveren op een ander adres
  • Laten wegzetten op een veilige plaats door neerzettoestemming te geven aan DPD

Je ontvangt de ochtend van de dag van levering een mailtje van DPD met daarin een tijdslot van een uur waarin de levering zal plaatsvinden. Niet ontvangen? Check zeker even je spam!

 

Wat als ik niet thuis ben?

Geen probleem. Je pakket wordt bij je buur geleverd. Is deze ook niet thuis? Dan wordt je pakket naar een Pickup parcelshop in je buurt gebracht. Op deze manier heb je je pakket zo snel mogelijk in je bezit en bepaal je zelf wanneer je het gaat ophalen.

De DPD chauffeur laat een mededeling in je brievenbus achter met vermelding van het adres van de Pickup parcelshop en het tijdstip vanaf wanneer je het pakket kan ophalen. Je krijgt van DPD ook een e-mailbericht wanneer het pakket is aangekomen in de Pickup parcelshop.

Neem je identiteitsbewijs mee wanneer je je pakket gaat afhalen. Je krijgt 7 dagen tijd om het op te halen, daarna komt het retour naar ons en zijn er nieuwe verzendkosten aan verbonden om het opnieuw naar je op te sturen.

Op www.dpd.be kan je de status van je pakket nagaan en vind je meer informatie over onze Pickup parcelshops (locaties, openingsuren…).

 

Hoe kan ik betalen en is mijn betaling veilig?

Er kan veilig betaald worden via

- PayPal (visa/mastercard),

- iDEAL (enkel voor Nederlandse klanten)

- Bancontact

- Bankoverschrijving. Kies je voor één van de eerste 3 opties dan wordt je bestelling dezelfde dag nog verwerkt.

Kies je voor bankoverschrijving dan moet je de betaling binnen 2 dagen uitvoeren en wordt ze verwerkt als het geld op de rekening staat.

 

Waar kan ik mijn kortingcode invullen?

Wanneer je een kortingcode hebt dan shop je zoals je altijd doet en bij de checkout is er een kadertje voorzien waar je de code kan invullen. Deze wordt automatisch verrekend. Er kan maar 1 kortingscode tegelijk gebruikt worden. Heb je een cadeaubon en een kortingcode? Geef dan eerst je cadeaubon in en dan je kortingcode.

 

Mijn kortingcode werkt niet

Via sommige smartphones lukt het niet om een kortingcode in te voeren. Probeer eens via een laptop of desktop computer. Je kan slechts één kortingcode gebruiken per bestelling.

 

Ik plaatste reeds mijn bestelling, kan ik nu nog iets toevoegen?

Neen, dat kan niet. In uitzonderlijke gevallen kunnen we extra flexibel zijn en is het misschien wel mogelijk. Hiervoor kan je best telefonisch contact opnemen met ons op het nummer 0032 468 31 64 23.

 

Ik zie in de tracking dat mijn pakket geleverd werd, maar ik heb niets ontvangen. Wat nu?

Geen paniek! Heel vaak geeft DPD je pakje af bij de buren of leggen ze het weg op een veilige plaats aan en rond het huis (achter een vuilnisbak, onder de carport, …)

Als je dit allemaal hebt nagekeken en je hebt nog steeds je pakje niet ontvangen, dan stuur je ons best even een mailtje op geboortelijst@degeleflamingo.com. Vermeld daarin zeker je ordernummer!

Wij nemen het dan meteen op met DPD en lossen het zo snel mogelijk voor je op.

 

Ik heb een verkeerd product ontvangen, wat nu?

Oh no! Hoewel echt álles bij ons superleuk is begrijpen we natuurlijk dat je enkel datgene wil ontvangen wat je besteld had. Je mag ons een mailtje sturen op geboortelijst@degeleflamingo.com met daarin je ordernummer en een foto van het verkeerd geleverde product.

Wij regelen dan de retour voor je en zorgen dat je zo snel mogelijk je bestelde item in huis hebt!

 

Ik heb online besteld en betaald, maar ik heb geen orderbevestiging ontvangen?

Don’t worry! We zijn niet met je centjes naar flamingo paradise. We hebben je bestelling en betaling goed ontvangen. Heb je al tussen je spam of ongewenste mails gekeken? Soms gebeurt het wel eens dat de orderbevestigingen daar terechtkomen.

Kan ik aan het magazijn spullen komen bekijken en ter plaatse aankopen?

Dat kan helaas niet. We werken in ons magazijn met een scansysteem dat het niet toelaat om items uit het magazijn te halen en ter plaatse af te rekenen en mee te geven.